Teslimat , İptal ve İade
TÜKETİCİ HAKLARI – CAYMA – İPTAL İADE KOŞULLARI
GENEL:
- Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
- Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELİ ÖDENMEZ İSE:
- Alıcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
KREDİ KARTININ YETKİSİZ KULLANIMI İLE YAPILAN ALIŞVERİŞLER:
- Hizmet verilmeye başladıktan sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satılan hizmet bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından Satıcı’ya ödenmez ise, Alıcı, sözleşme konusu hizmetin kullanım bedelini 3 gün içerisinde SATICI’ya ödemek zorundadır.
ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE HİZMET VERİLMEYE BAŞLANAMAZ İSE:
- Satıcı’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve hizmet başlatılamaz ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, hizmetin iptalini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde hizmet bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.
CAYMA HAKKI:
- ALICI; satın aldığı hizmeti kullanmaya başladığı tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin hizmetin kullandığı kısmının bedelini ödeyerek geri kalan kısmı için hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.
- SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ:
ŞİRKET
ADI/UNVANI: Megalactara Eğitim Sağlık Danışmanlık Organizasyon TiC.LTD.ŞTİ
ADRES: Cumhuriyet mah. Tuna Cad. No.14 / 11 Kızılay- Çankaya/ Ankara
EPOSTA: info@megalactara.com.tr
KUSURLU ÜRÜN BAŞVURU VE İADESİ
1. ALICI kendisine teslim edilen ürünün kalite, ebat, ve genel nitelikleri bakımından SİTE’de SATICI tarafından beyan ve taahhüt edilen niteliklere uymadığını düşündüğü takdirde, SATICI’ya yazılı olarak KUSURLU ÜRÜN başvurusu yapar. SATICI satılan ürünü yerinde veya ALICI’dan istenecek teknik resim veya numune üzerinden kontrol ederek ALICI’nın KUSURLU ÜRÜN başvurusunu yazılı olarak onaylar veya reddeder. SATICI tarafından malın iade alınması kabul edildiği takdirde, ALICI tüzel bir kişilik ise, iade işlemi yapılırken KUSURLU MAL’IN kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen KUSURLU ÜRÜN iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde yapılamayacaktır.
2. Paketi Açılmamış Ürün İade Koşulları
Ürününüzü iade etmek ve alışverişinizden caymak istediğinizde, siparişin size ulaştığı tarihten itibaren 14 (on dört) takvim günü içinde, kutusu açılmamış ve kullanılmamış ise, ürün faturası, sipariş numaranız, iade sebebinizi içeren bir not ve ürünü orijinal kutusu ile birlikte iade edebilirsiniz.
3. Paketi Açılmış Ürün İade Koşulları
Ürünün paketi açılmış ve kullanılmış ise, ürün teknik servis tarafından kontrol edilir. Teknik servis tarafından iade/değişim kararı verilmesi için, ürün tekrar satılabilirliğini kaybetmemeli. Ürün, ürün faturası, sipariş numaranız, iade sebebinizi içeren bir not, ürünün orijinal kutusu ile birlikte hasarsız ve kutu içeriği eksiksiz olarak iade edebilirsiniz.
4. Hatalı Sipariş İade Koşulları
Müşteri, sipariş oluşturmadan önce ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli ve teslimat bilgilerini okuduğunu elektronik ortamda onayladığını beyan eder. Belirtilen özelliklere sahip, bir kusuru olmayan veya müşteri kaynaklı yanlış satın alınan ürünlerin ücret iadesi gerçekleştirilebilmesi için, kargo ücreti müşteri tarafından ödenmesi gerekmektedir.
5. İde sonrası Paketleme Koşulları
İade edilecek ürünlerin doğru şekilde paketlenmesi müşterinin sorumluluğundadır. Ürünler, zarar görmeyecek şekilde paketlenmelidir. Orijinal kutusu, ürün, aksesuarları hasarlı veya kutu içeriği eksik olan ürünler iade sürecine dahil edilmeden geri gönderilecektir.
6. Kampanya Ürünleri
Kampanya kapsamında hediyeli gönderilen ürünlerin ücret iadesi için hediyenin de geri gönderilmesi gerekmektedir.
7. Kargo Firmasından Kaynaklı Kusurlu Ürün İptal iade Koşulları
Kargonuzu teslim almadan önce kargo poşeti ya da kargo kutusunda hasar olduğunu görüyorsanız veya kargo kutusunu açtıktan sonra siparişinize ait ürünün kutusunun hasarlı, kutu içeriğinin eksik ve/veya farklı olması, ürünün dışındaki koruma bandının/ambalajının yırtık, açık, hasarlı olup olmadığını kontrol ederek, eğer hasarlı ise ürünü teslim almadan kargo görevlisine derhal "hasarlı teslim tutanağı" tutmasını talep ederek ürünü kargo görevlisine teslim edebilirsiniz. Bu durumda ürün yetkili firma tarafından incelenerek gerekli işlemler yapılacaktır.
Kargo teslimatı sonrası ürünün kusurlu olduğunu düşünmeniz halinde siparişinizin size ulaştığı günü takip eden 14 gün içerisinde söz konusu durumu bildirebilir ve ürün iadesi işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
CAYMA HAKKININ SÜRESİ:
- Alıcı, satın aldığı eğer bir hizmet ise, bu 14 günlük süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz.
- Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar Alıcıya’ ya aittir.
- Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI’ ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen “Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır.
CAYMA HAKKININ KULLANIMI:
- 3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
- İade formu, İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
İADE KOŞULLARI:
- SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde alınmamış hizmetin toplam bedelini ve ALICI’yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmekle yükümlüdür.
- ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.
- Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER:
- Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlara ilişkin mallar, Elektronik ortamda anında ifa edilen Danışmanlık ve Eğitim, hizmetleri veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallar, ile ses veya görüntü kayıtlarının, kitap, dijital içerik, yazılım programlarının, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarının, bilgisayar sarf malzemelerinin, ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir. Ayrıca Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması da Yönetmelik gereği mümkün değildir.
TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
- ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul eder.
ÖDEME VE TESLİMAT
- Banka Havalesi veya EFT (Elektronik Fon Transferi) yaparak, TR67 0001 5001 5800 7343 3202 98 bankası hesaplarımızdan (TL) herhangi birine yapabilirsiniz.
- Sitemiz üzerinden kredi kartlarınız ile, Her türlü kredi kartınıza online tek ödeme ya da online taksit imkânlarından yararlanabilirsiniz. Online ödemelerinizde siparişiniz sonunda kredi kartınızdan tutar çekim işlemi gerçekleşecektir.